Jak nie przybrać na wadze jesienną i zimową porą?

Jak nie przybrać na wadze jesienną i zimową porą?

Wiele osób frapuje się jak nie przybrać na wadze jesienią i zimą. Pomimo pozorom jest to prostsze niż mogłoby się wydawać na pierwsze spojrzenie. Niesprzyjająca pogoda na dworze powoduje, że hamujemy swoją aktywność fizyczną, a to wielki błąd. Nie zważając na nieładną pogodę nie opuszczajmy ćwiczeń. Pomogą one spalić nadmiarowe kalorie, lecz to nie wszystko. Podczas ćwiczeń w naszym mózgu wytwarzają się endorfiny, zwane hormonami szczęścia.

Trenować możemy w domowym zaciszu. Na wielu stronach internetowych wyszukamy mnóstwo informacji, które pomogą nam poprawnie wykonać trening. Typ ćwiczeń powinien być dopasowany do naszej kondycji, poziomu zdrowia, a jak również subiektywnych upodobań.

Nie możemy też zapomnieć o właściwej i zbilansowanej diecie. Zdrowa dieta wcale nie musi być droga. Po wdrożeniu prostych porad każdy z nas zdoła poprawniej się odżywiać.

Najpierw dowiedzmy się które składniki powinno się konsumować jak najczęściej. W naszej diecie winny dominować sezonowe jarzyny oraz owoce. Trzeba postawić również na artykuły z pełnego przemiału. Znajdziemy w nich sporo błonnika.

Błonnik - ważny składnik diety

Sam w sobie nie niesie zbyt wiele składników odżywczych. Natomiast stymuluje on działanie naszych jelit. Zdziała to, że nie będziemy musieli męczyć się z zaparciami. Oprócz tego prędzej odczujemy sytość. W związku z tym skonsumujemy znacznie mniej kalorii. A to przede wszystkim ważne jeśli borykamy się z dodatkowymi kilogramami. Naturalnie błonnik nie usunie naszych problemów z figurą. Niemniej jednak o wiele przyśpieszy przebieg odchudzania.